Ротора не буде: свіжа інформація про новий CX-5

Ротора не буде: свіжа інформація про новий CX-5

Mazda Motor знаходиться на завершальній стадії підготовки компактного кросовера CX-5 третього покоління, який буде побудований на новій платформі з поздовжнім розташуванням силового агрегату і отримає рядні шестициліндрові мотори. Цю інформацію підтвердив директор Mazda Australia Вінеш бхінді в бесіді з журналістами, пише австралійський сайт CarSales.

Mazda CX-5 першого покоління (KE) вийшла в 2012 році, другого (KF) – в 2016-м. Як і всі конкуренти в масовому сегменті, ці моделі побудовані на платформі передньопривідною з поперечним розташуванням ДВС і трансмісії.

У наступній генерації Mazda CX-5 стане преміальним кросовером з поздовжнім розташуванням двигуна. Вона буде базуватися на абсолютно новій платформі Large Architecture, про це стало відомо ще в листопаді 2020 го. Тоді ж компанія вперше показала прототипи нових рядних шестициліндрових моторів.

У Мазди давно не було шестициліндрових двигунів. Останніми автомобілями з таким типом були седани Mazda 6 першого і другого поколінь для північноамериканського ринку, але на них встановлювався Ford Duratec V6, тобто цей мотор мав мало відношення до японської компанії. При цьому рядних «шісток» Mazda і зовсім ніколи не встановлювала.

Аналогічну техніку отримає і седан Mazda 6 наступної генерації, який теж зробить великий крок в сторону преміум-сегмента.

Паралельно від Мазди прийшла ще одна важлива новина: довгоочікуване повернення роторних моторів відкладається. Нагадаємо, на першу половину 2022 року було намічено старт продажів субкомпактного кросовера Mazda MX-30 в новій версії – «послідовний гібрид» з роторно-поршневим двигуном. РПД в ньому не стане мати зв’язку з колесами – його використовують тільки для того, щоб через генератор заряджати тягову батарею. Тобто, по суті, це буде електромобіль, в якому ДВС виконає роль того, що називають range extender, «збільшувач запасу ходу».

Представник Mazda Масахиро Саката повідомив виданню Automotive News, що компанія все ще розглядає можливість використання роторного двигуна, але терміни його впровадження в даний час невідомі.

Точний час «воскресіння» РПД не називається. У публікації Automotive News йдеться, що гібриди з роторними двигунами будуть представлені десь між 2022 і 2025 роками.

Нагадаємо, історія роторних моторів Mazda почалася в 1967-му, коли компанія випустила купе Cosmo. Найбільш відомими моделями стали RX-7 і RX-8. РПД пішли в історію із припиненням виробництва RX-8 в 2012 році.