Колишній дизайнер Mazda запустить в серію «літаючий гіперкар»

Колишній дизайнер Mazda запустить в серію «літаючий гіперкар»

Екс-дизайнер Mazda Карлос Салафф став співзасновником компанії Urban eVTOL, що займається розробкою літальних апаратів з вертикальним зльотом і посадкою. Перший проект фірми вже представлений у вигляді рендерів. Це тримісний «літаючий гіперкар» Leo Coupe з 16 канальними вентиляторами і дальністю польоту близько 450 кілометрів.

Партнером Карлоса Салаффа (автор дизайну Mazda Furai і Salaff C2) в Urban eVTOL став Піт Бітар, засновник кількох компаній по створенню силових установок для апаратів з вертикальним зльотом і посадкою і підрядник DARPA по розробці електричного реактивного ранця. Разом вони спроектували Leo Coupe, тримісний «літаючий автомобіль» з 16 десятікіловаттнимі вертикальними прискорювачами і шістьма реактивними двигунами з турбінними лопатками замість звичайних лопат, здатний розганятися до 400 кілометрів на годину.

Відмінність Лео від інших eVTOL – компактні розміри (3028 x 6096 мм). Причому кільцеві крила (box-wing) надали йому зовнішність гіперкара і зробили вельми ефективними в повітрі. На думку Бітара, така конструкція буде утримувати апарат в горизонтальному положенні після набору швидкості в 185 кілометрів на годину і дозволить проводити в польоті не менше години і 15 хвилин. При цьому батарея у Leo невелика – ємністю всього 66 кіловат-годин. Вона фізично розділена на кілька модулів, які розміщені ззаду, з боків пасажирського відсіку, під сидінням і позаду нього – частина з них підтримує «гарячу заміну».

Кабіна теж виділяється рядом цікавих рішень. Наприклад, підлога зроблена прозорим, щоб пасажири могли помилуватися видами, а пілот бачив, куди йому приземлятися. При цьому його крісло підвішено до даху, а в спинку вбудований сенсорний дисплей, куди буде виводитися карта польоту. А ще для Leo розроблено екзотичне посадковий пристрій під назвою Cat’s Paws, або «котячі лапи». Воно буде являти собою надувну систему, здатну пом’якшити приземлення і утримувати апарат горизонтально на похилій площині.

Ну а фінальним акордом стане парашут з прискорювачами примусового витягування від компанії Ballistic Recovery Systems – схоже рішення Джефф Безос використовував на капсулі New Shepard. Перший прототип Лео почнуть тестувати в 2022 році, причому у Urban eVTOL вже є домовленості з постачальниками всіх необхідних компонентів. Але про комерціалізацію продукту говорити поки рано, проте компанія впевнена, що зможе утримати ціну нижче 290 000 доларів, навіть при обсягах випуску менше 100 штук на рік.