Фургон Citroën Jumpy почав заправлятися воднем

Фургон Citroën Jumpy почав заправлятися воднем

Citroën представив нову модифікацію комерційного електромобіля ë-Jumpy з бортовою системою паливних елементів. Незважаючи на появу балонів високого тиску в підпіллі вантажного відсіку, воднево-електричний фургон повністю зберіг вантажопідйомність і корисний об’єм вихідної моделі.

Citroën ë-Jumpy Hydrogen – вже третій водневий фургон від альянсу Stellantis за останні три тижні. Першим дебютував Opel Vivaro-E Hydrogen, а другим був Peugeot e-Expert Hydrogen, що не дивно, адже фактично всі вони представляють собою один з той же автомобіль на платформі EMP2, а відрізняються тільки дизайном.

Схема перетворення фургонів в водородомобілі також однакова для всієї трійці. За основу береться батарейний електромобіль, замість великої тягової батареї в підпіллі встановлюються три балони для зберігання водню під тиском до 700 бар, а під переднім сидінням ставиться порівняно невелика тягова батарея на 10,5 кВт · год. Система паливних елементів потужністю 45 кВт знаходиться в підкапотному просторі – вона виробляє електроенергію за рахунок хімічної реакції між воднем з трьохциліндрового бака і киснем з повітря. Електрика надходить в проміжну батарею, від якої живиться тяговий електродвигун.

У такій конфігурації паливні елементи забезпечують основний запас ходу, а проміжна батарея може виступати в ролі резервного джерела живлення на випадок, коли автомобіль не дотягнув до водневої заправки. Виключно на накопиченій в акумуляторах електриці фургон може проїхати до 50 км в випробувальному циклі WLTP. При цьому сукупна «далекобійність» при повністю заправлених балонах дорівнює 400 км.

Акумуляторна батарея також стане в нагоді на перехідних етапах, коли потрібно максимум потужності: динамічне прискорення, підйом в гору, старт з місця навантаженого фургона. У таких випадках два джерела енергії об’єднуються, щоб живити електромотор потужністю 100 кВт (136 к.с.). Крім того, акумулятори можуть накопичувати енергію під час вповільнень завдяки наявності системи рекуперації. Нарешті, проміжну тягову батарею можна заряджати за допомогою кабелю на зарядних станціях для електромобілів.

Новий фургон Citroën ë-Jumpy Hydrogen буде пропонуватися у двох версіях з різним розміром кузова: M (4,95 м) або XL (5,30 м). Перші автомобілі в Європу прибудуть до корпоративних клієнтів-автопарків восени 2021 року.

Остаточна збірка водневих електрокарів буде проводитися на заводі SevelNord (Рюссельсхайм, Німеччина), який переобладнаний в глобальний центр досліджень і розробок водневих паливних елементів концерну Stellantis.