
Suzuki Jimny електріфіціруется і підкорить Європу
Легендарний маленький позашляховик Suzuki Jimny в минулому році перетворився в комерційний фургон, щоб залишитися на європейському ринку, та й то в силу специфіки місцевого екологічного законодавства машин на всіх не вистачає. Але в 2024 році Jimny повернеться в легкову категорію з повністю новою, гібридною силовою установкою.
Європейці дуже люблять Jimny, але після дебюту нового покоління в 2018 році місцеві офіційні Suzuki зіткнулися з дефіцитом машин – завод в японському місті Косай просто не справлявся з напливом замовлень, а в 2020-м в силу вступили нові екологічні норми і штрафи для автовиробників за надлишковий СО2. Щоб уникнути штрафу, європейський офіс Suzuki спочатку зупинив продаж «високотоксичного» Jimny, а потім повернув його на ринок у вигляді комерційної моделі категорії N1 (без задніх сидінь і АКП), так як екологічні вимоги для LCV трохи м’якше, ніж для легковиків.
В принципі європейці раді купувати Jimny і в вантажному вигляді, але знову-таки через екологічних обмежень Suzuki не може продавати таких машин дуже багато. З січня по квітень цього року, за даними ресурсу СarSalesBase, в Європі реалізовано всього 112 примірників Jimny, що на 97,5% менше, ніж за аналогічний період минулого року, при цьому модель поки доступна не у всіх країнах ЄС, а в наступному році модель може знову зникнути – якщо компанії не вдасться досягти цільових показників викидів СО2 по парку.
Коротше кажучи, з нинішнім морально застарілим 1,5-літровим бензиновим «атмосферником» (102 к.с., 130 Нм) Jimny ловити в Європі нічого, але Suzuki готує рішення цієї проблеми. За даними австрійського журналу Motorprofis, в 2024 році японська компанія представить радикально оновлений Jimny з гібридною силовою установкою і повернеться до повноцінних продажу цього позашляховика в Європі. Технічних подробиць поки, ясна річ, немає – австрійські колеги лише повідомляють, що зарядки від зовнішнього джерела у Jimny не буде, а це значить, що радикально знизити рівень шкідливих викидів не вдасться.
Але гібридизація Jimny відбуватиметься разом з гібридизацією інших моделей, і це дозволить значно зменшити вуглецевий слід по всьому парку. У наступному році дебютує гібридна Vitara, а в 2024-м з’явиться повністю нова Vitara, вже з plug-in гібридною силовою установкою. Також у 2022 році гібридна версія разом з оновленим дизайном з’явиться у кросовера S-Cross (відомий як SX4). Хетчбек Swift змінить покоління в 2023-м.
У 2023 року Suzuki представить повністю електричний кросовер А-класу, в 2024-м – більший електричний SUV.
Додамо, що вже зараз в Європейському лінійці є plug-in гібридний кросовер Across (перелицьований Toyota RAV4) і компактний гібридний універсал Swace (перелицьована Corolla).
Отже, Suzuki явно не збирається здавати європейський ринок.